27.11.13

Home » , , , » Pakej 1 Belajar Membaca Sambil Bermain Sempena Cuti Sekolah

Pakej 1 Belajar Membaca Sambil Bermain Sempena Cuti Sekolah

Anak-anak belajar sambil bermain, ibubapa belajar untuk bermain dengan anak-anak.

Mengajar anak lelaki yang comel dan tidak boleh duduk diam kadang-kadang mencabar kesabaran ibubapa. Salah satu cara yang boleh dipraktikkan adalah mengajar anak sambil bermain.

Kami mencadangkan set Bacaan Bacalah Anakku ini bersama set mainan Thinker Toy Robot, pasti anak lelaki seronok dan teruja! Lepas habis belajar, belajar buat robot pula.

Belajar membaca sambil mencipta robot cuti sekolah ini.



Kenapa Tuan/Puan Perlu Dapatkan Pakej Ini?

Pakej ini mengandungi Set Bacalah Anakku, VCD Abu Ada Ayam dan Set Mainan Thinker Toy Robot.

Terbukti ramai kanak-kanak sudah boleh membaca seawal 3 tahun menggunakan Set Bacalah Anakku. Ibubapa yang betul-betul menggunakan set bacaan ini dengan cara yang betul dalam tempoh 3 bulan sahaja anak-anak sudah dapat kemahiran membaca yang sebenar. Selepas habis buku 8, anak-anak boleh baca apa sahaja buku. Penting untuk ibubapa melihat dulu VCD panduan mengajar dan juga baca buku panduan mengajar yang disediakan di dalam set buku ini.

Kandungan Set Bacalah Anakku:
- 8 buah buku baca, 1 buku panduan untuk ibubapa mengajar anak-anak, 1 VCD panduan mengajar dan 12 keping kad imbas mini sebagai alat bantu mengajar.

Set Bacalah Anakku RM40 (Edisi Terbaru)

Kandungan VCD Abu Ada Ayam:
- VCD lagu untuk anak-anak belajar mengenal bunyi-bunyi huruf, anak-anak lebih cepat membaca apabila belajar sambil mendengar lagu ini. 30 keping kad imbas sebagai alat bantu mengajar dan 1 buku mewarna untuk anak-anak.

VCD Abu Ada Ayam, Kad Imbas Buku Mewarna RM25

Thinker Toys adalah permainan binaan (construction toys) yang membantu perkembangan:

Set Permainan Thinker Toy Robot RM40

1. Kemahiran Kognitif (berfikir)
Kanak-kanak yang selalu bermain dengan Thinker Toys akan menggunakan otaknya untuk berfikir membuat pelbagai model. kajian membuktikan kanak-kanak ini mempunyai daya pemikiran kreatif melebihi kanak-kanak yang tidak bermain dengan mainan binaan.
Mereka juga mempelajari konsep bentuk, ruang dan pengukuran apabila bermain dengan Thinker Toys. Sebagai contoh melalui mainan sebegini mereka belajar mengenai besar kecil, panjang pendek. Mereka akan belajar memilih dan membanding dalam aktiviti binaan seperti Thinker Toys. Ini akan membantu mereka memahami konsep matematik yang lebih kompleks nanti.

2. Motor Halus
Bermain dengan Thinker Toys melatih kanak-kanak menggunakan jari-jemarinya. Ini membantunya untuk mudah memegang alat tulis dan menulis.
Di samping itu, permainan seperti ini akan membantu mengembangkan koordinasi mata tangannya yang sekali lagi penting untuk membaca dan menulis.

3. Kemahiran sosio-emosi
Sekiranya kanak-kanak bermain Thinker Toys ini bersama adik-beradik atau kawan-kawan, dia akan belajar bersosial. Dia akan berbual-bual dan bertolak ansur dalam bermain.

4. Kemahiran Bahasa
Tentu sekali apabila bermain, kanak-kanak akan bercerita mengenai rekaan binaannya. Dia akan juga bercerita sepanjang proses pembinaan. Ibubapa yang membimbing anak kita bermain akan memperkenalkan perkataan-perkataan baru kepada anaknya. Sekaligus mempertingkatkan keupayaan bahasa anak itu.

"Kamu tidak dapat menuntut ilmu kecuali enam perkara iaitu: cerdas, gemar belajar, sabar, tekun, dan bersungguh-sungguh, dibantu oleh guru dan belajar dalam jangka waktu lama" - Imam Asy-Syafie


Berminat?

Harga Sempena Cuti Sekolah: RM117 Sahaja termasuk POS.

SMS 'ANAKKU BIJAK' ke 013 282 1450


Bank in RM117 ke akaun berikut:

CIMB 12430000719109 Comel Lote Collections

Maybank 562076006109 Wan Rohani Wan Ismail

Email third party: comellote.corner@gmail.com


Isikan maklumat di sini

ATAU SMS 
Nama, Alamat Lengkap, No Tel dan maklumat bayaran
013-2821450

Thanks

Thanks for your continuous support to
Comel Lote Collection

We are highly recommend customer to sign up and purchase using ORDER FORM

Info about Cloth Diapers HERE